mandag 8. august 2016

Mandag 8. august

I dag er det dagen før avreise tilbake til Norge. Opp og stå i dag rundt 06:30 og avreise for meg, Charles og Erling klokken 08:00. I dag spilte vi på Seapine igjen da det var turnering på Palm Hills i dag. En god frokost og smoothie fra Inger gir en god start på dagen.

Poolgutten var innom og renset bassenget og påpekte at det må kjøpes ny slange.

Selve runden var variabel også i dag. Jeg hadde 2 par som var et av målene i dag. Det blir forøvrig også siste runden med golf for denne gang. Men Charles går på skinner og nærmer seg banens par en vakker dag.

Vifte nummer 2 ankom tidlig i dag og Noo har fått forhåndsbetalt til februar 2017. Det er verre med toalettet hvor det ikke har skjedd noen ting! Har prøvd flere ganger å ringe Toey men får ikke svar.

Måtte også en tur til tannlegen da en gammel tann brakk. Det ble fikset en midlertidig løsning til jeg kommer hjem igjen. Om de skal lage en endelig løsning trenger de minimum en uke. Timingen var ikke den beste da det skjedde i dag og vi drar hjem i morgen.

Kjørte gjengen til Hua Hin beach og samtidig kjørte jeg Erling til immigrasjon for å øke sitt Visum. Der får en en måned (30 dager) i slengen og det kostet omlag 1900 Baht. Dette gikk fort og strandløvene ble også ferdige tidlig. Da jeg fikk beskjed fra tannlegen om å komme tilbake 17:00, kjørte jeg tilbake og hentet de jeg hadde kjørt. Etter tannlegen kjørte jeg hjem og fikk montert den nye viften da jeg fikk låne en stor nok gardintrapp med de som legger flis hos naboen.

Den nye viften er montert og nå er begge viftene på patioen skiftet ut med nye som jeg håper vil vare i nye 10 år. Internett er allerede betalt til april 2017 og da er det kontrollen/veiavgiften på scooteren som må betales for neste år. Her må scooteren vises og kontrolleres, en slags EU-kontroll. Det må gjøres i morgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar