onsdag 11. juli 2018

Onsdag 11. juli

I dag en vanlig da med frokost rundt 09:30. Klokken 11 var det knøtime for Inger. Det første vi ser når vi kommer inn i stua er et modem med en rød lampe som blinker. Altså ingen Internett, igjen! Da var det på'n igjen å ringe 3BB å klage. I mellomtiden reiste jeg til Home Pro for å kjøpe en ny limpistol og sparkel. 
1. Begge defekt under bruk
Begge de limpistolene jeg hadde sluttet å virke under bruk (1,2)! Den ene brakk skaftet og den andre bøyde håndtaket seg og føringsstykket bøyde seg bort.


2. Brekt håndtak på den ene!
Mens jeg var der ringte telefonen og 3BB var på vei for å fikse Internett. Ringte Inger for å være klar for å slippe de inn porten. Da jeg kom tilbake stod Inger der i porten og ventet på 3BB, ingen hadde dukket opp.


3. Sparkel
Etter hvert dukket det opp en kar som hadde tatt seg inn i området via feil port. Men Charles sørget for at han kom frem til riktig hus. Det eneste han gjorde var å skifte ny terminering på fiberen og Internett var plutselig tilbake. Om nye problemer måtte vi ringe han, for han skrev opp sitt telefonnummer! Siden har det virket! 

Den limpistolen jeg kjøpte kostet 250 Baht (4).
4. Den nye limpistolen
De jeg hadde kjøpt kostet omlag 50 Baht. Den nye gjorde jobben sin uten problemer! Neste gang blir det ikke kjøpt billige verktøy! Sparkelet jeg kjøpte (3) er jeg usikker på om jeg skal vanne muren før jeg sparkler for å få godt feste, eller ikke. På boksen står alt på thai og mine kunnskaper er fortsatt meget begrenset innenfor dette språket. Det er vanskelig å se for seg hvordan sparkel kan binde seg fast til tørr og støvete betong. Prøvde Google og fant informasjon på engelsk, men ikke noe mer om binding annet enn at det var beregnet for betong og at det ga godt hefte.


Sparklingen må vente til i morgen da limet jeg har påført for å lime fast veggboksen må tørke.

Tidlig kveld.